ҚР ОҚУ-АҒАРТУ МИНИСТРЛІГІнің 25.08.2022 ж. № 377 бұйрығы негізінде «Орта білім беру ұйымдарындағы психологиялық қызметтің жұмыс істеу қағидаларын бекіту туралы» (Әділет министрлігінде тіркелген күні 26.08.2022 ж.) психологиялық қызметтің жұмысын жүзеге асыру.
Білім беру ұйымының психологиялық қызметінің жұмысы 5 негізгі бағыт бойынша жүзеге асырылады:
I Диагностикалық
II Консультациялық
III Дамыту (коррекциялық).
IV Психологиялық-педагогикалық ағарту.
V Ұйымдастыру - әдістемелік жұмыс.
Мақсаты: Білім алушыларды табысты оқыту, дамыту, әлеуметтендіру және кәсіби білім беру траекториясын саналы таңдауды қалыптастыру үшін психологиялық-педагогикалық және әлеуметтік жағдайлар жасауға бағытталған психологиялық-педагогикалық сүйемелдеуді жүйелі ұйымдастыру.
Міндеттері:
1) Оқыту процесінде білім алушылар мен тәрбиеленушілердің даму жағдайын психологиялық-педагогикалық талдау, негізгі проблемалар мен олардың туындау себептерін анықтау, оларды шешу құралдарын айқындау, сондай-ақ ұжымның педагогикалық қызметі үшін қауіпсіз орта құру;
2) оқу процесінде баланың психологиялық-педагогикалық мәртебесін және оның психологиялық даму динамикасын мониторингтеу; білім алушылар мен тәрбиеленушілердің оқу қызметін дараландыруға жәрдемдесу;
3) білім алушылардың жеке ерекшеліктері мен ерекше қажеттіліктерін ескере отырып, оқыту нәтижелеріне қойылатын мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандартының талаптарын орындауға жәрдемдесу болып табылады;
4) әлеуметтік қауіпсіздік, психологиялық денсаулық проблемаларын еңсеруге және деструктивті мінез-құлық нысандарының алдын алуға, білім алушылар мен тәрбиеленушілерді бейімдеу, оқыту және тәрбиелеу қиындықтарына бағытталған жеке дамыту және түзету-дамыту бағдарламаларын әзірлеу және енгізу;
5) жаңа әлеуметтік тәжірибені саналы және белсенді түрде беру арқылы білім алушылар мен тәрбиеленушілердің бойында өзін-өзі дамытуға және өзін-өзі жетілдіруге әмбебап оқу дағдыларын қалыптастыру мен қабілеттерін дамытуға жәрдемдесу болып табылады;
6) білім беру процесіне қатысушыларға, олардың жеке құқықтарына қысым жасамай, өзара көмек, эмпатия, жауапкершілік, өзіне сенімділік, шешім қабылдау қабілеті, белсенді әлеуметтік өзара іс-қимыл қағидаттарын тәрбиелеу мен қалыптастыруға жәрдемдесу болып табылады;
7) Білім беру ұйымының психологиялық-педагогикалық, әлеуметтік қолдау саласындағы ғылыми және практикаға бағдарланған жетістіктерін тарату және практикаға енгізу болып табылады;
8) білім алушылар мен тәрбиеленушілердің жеке мүмкіндіктері мен ерекше қажеттіліктерін ескере отырып, оларды әлеуметтендірудің тиімді жағдайларын жасау үшін білім беру процесіне қатысушыларға психологиялық-педагогикалық сүйемелдеу көрсететін педагогтер мен мамандардың пәнаралық, командалық өзара іс-қимылын қамтамасыз ету;
9) білім беру ұйымының алқалы органдарымен және білім беру, денсаулық сақтау, халықты әлеуметтік қорғау, Ішкі істер мүдделі органдарымен өзара іс-қимыл жасау болып табылады.
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2020 жылғы 6 сәуірдегі №130 бұйрығына өзгерістер енгізу туралы Қазақстан Республикасы Оқу - ағарту министрінің 2023 жылғы 17 наурыздағы №68 бұйрығы негізінде құрылды.
№ |
Іс-шаралар |
Жұмыс бағыттары |
Нысаналы топ |
Орындау мерзімі |
Орындалу нысаны |
Жауаптылар |
Орындалуы туралы белгі. |
1 |
«Буллинг, кибербуллинг, жыныстық сипаттағы және жалпы зорлық-зомбылыққа тап болған жағдайда қай жерден, кімнен көмек сұрай аламыз?» |
Ұйымдастыру – әдістемелік. |
1-11 сыныптар |
Уақытында (өзгерістер болған жағдайда) |
Ақпараттық парақтар ілу |
Психологиялық қызмет мамандары. |
Стендті жаңарту |
2 |
Білім алушыларды психологиялық –педагогикалық сүймелдеуді жүргізу |
Ұйымдастыру әдістемелік |
1-11 сыныптың әке-аналары немесе заңды өкілдері. |
Қыркүйек |
Жылдық жоспармен таныстыру. |
Педагог-психологтар, сынып жетекшілер. |
Келісім парағы |
3 |
Класс жетекшілерден оқушылар туралы мағлұматтар жинақтау. |
Ұйымдастыру – әдістемелік. |
Класс жетекшілер |
Қыркүйек |
Карта толтыру |
Әлеуметтік педагог, педагог-психологтар |
Оқушылардың әлеуметтік-педагогикалық-психологиялық жеке карталары. |
4 |
ЕББҚЕ ,Өгей әке-аналармен, сенім хатпен тұратын оқушыларды анықтау. |
Ұйымдастыру – әдістемелік. |
Класс жетекшілер |
Қыркүйек |
«Тәуекел» тобы |
Әлеуметтік педагог, педагог-психологтар |
Тізім |
5 |
«Бала туралы ақпарат» |
Диагностика |
1 сыныптың әке-аналары. |
Қыркүйек |
Сауалнама |
Педагог-психологтар |
Хаттама |
6 |
ҰБТ тапсыратын оқушылар туралы мәлімет. |
Ұйымдастыру – әдістемелік. |
11 класс оқушылары. |
Қыркүйек |
Оқушылар тізімі |
Класс жетекшілер |
Тізім |
7 |
Жалпы ата-аналар жиналысы. |
Дамытушылық (түзету) |
Әке-аналар мен заңды өкілдер |
Қыркүйек |
Жиналыс |
Психологиялық қызмет мамандары. |
Анықтама. |
8 |
«Армандар картасы». |
Дамытушылық (түзету) |
11класс оқушылары. |
Қыркүйек |
Арт-тренинг |
Педагог-психологтар |
Хаттама |
9 |
«ҰБТ ға тиімді дайындалу тәсілдері». |
Консультациялық |
11 класс ата-аналары |
Қыркүйек |
Топтық кеңес |
Педагог-психологтар |
Хаттама |
10 |
«Қауіпсіз интернет», «Мектептегі буллинг», «Кибербуллинг» . |
Психологиялық-педагогикалық ағарту, кеңес беру. |
5-11 сынып |
Қыркүйек |
Топтық кеңес |
Психологиялық қызмет мамандары |
Хаттама |
11 |
Балаларды мектепке, оқуға әлеуметтік-психологиялық бейімдеу. |
Дамытушылық (түзету) |
1 класс оқушылары. |
Қыркүйек |
Әлеуметтік-психологиялық тренинг |
Педагог-психологтар, әлеуметтік педагог. |
Хаттама |
12 |
Оқушыларды орта буынға әлеуметтік-психологиялық бейімдеу |
Дамытушылық (түзету) |
5 класс оқушылары |
Қыркүйек |
Әлеуметтік-психологиялық тренинг |
Педагог-психологтар, әлеуметтік педагог. |
Хаттама |
13 |
Аутодеструктивті мінез-құлықты анықтау және алдын-алу шаралары. |
Психологиялық-педагогикалық ағарту. |
7-11 класс, педагогтар. |
Қыркүйек-Наурыз |
Тақырыптық сабақтар |
Педагог психологтар, класс жетекшілер |
Хаттама |
14 |
Мектепте оқуға дайындықты скрининггтік тексеру. \Н.Семаго, М.Семаго\ |
Диагностика |
1 класс |
Қазан |
Тест |
Педагог-психологтар |
Хаттама |
15 |
Бастауыш сынып оқушыларының тұлғалық-мотивациялық аймағын түзету-дамыту. |
Дамыту(коррекциялық). |
2-4 кластар |
Қазан |
Жаттығу |
Класс жетекшілер, педагог-психологтар. |
Хаттама |
16 |
Әлеуметтік құпия сауалнама. |
Диагностика |
8-11 кластар |
Қазан |
Сауалнама |
Класс жетекшілер, педагог-психологтар. |
Хаттама |
17 |
«Түстер терапиясы». |
Дамыту(коррекциялық). |
ЕББҚЕ |
Қазан |
Арт-терапия |
Әлеуметтік педагог, педагог-психологтар. |
Хаттама |
18 |
Мектептік мотивация әдістемесі. |
Диагностика |
5,10 кластар |
Қазан |
Сауалнама |
Педагог-психологтар |
Хаттама |
19 |
Тәртібі қиын оқушыларды анықтау. |
Диагностика |
Класс жетекшілер |
Қазан |
Сауалнама |
Педагог-психологтар |
Хаттама |
20 |
«Менің сыныбым» |
Диагностика |
1,5 кластар |
Қазан |
Суреттік жобалау тесті |
Педагог-психологтар,класс жетекшілер. |
Хаттама |
21 |
«Күйзеліс және оның алдын-алу жолдары» |
Консультациялық |
9-11 кластар |
Қазан |
Отырыс |
Педагог-психологтар, класс жетекшілер |
Хаттама |
22 |
«Келіңіз, ақылдасайық!» |
Консультациялық |
әке-аналар (заңды өкілдер) |
Қазан |
Диалогтік алаң |
Психологиялық қызмет мамандары. |
Хаттама |
23 |
Темперамент типтері |
Диагностика |
11 кластар |
Қазан |
Сауалнама |
Педагог-психологтар |
Хаттама |
24 |
«Социометрия» әдістемесі |
Диагностика |
5-11 кл |
Қараша |
Сауалнама |
Педагог-психологтар |
Хаттама |
25 |
Темперамент типтерін анықтау |
Диагностика |
8-10кл |
Қараша |
Сауалнама |
Педагог-психологтар |
Хаттама |
26 |
«Интернет желісіндегі балалардың қауіпсіздігі» |
Консультациялық (онлайн) |
әке-аналар мен заңды өкілдер |
Қараша |
Инста. парақша |
Психологиялық қызмет мамандары |
Хаттама |
27 |
Білім алушылардың мектепке және орта буынға бейімделу мәселелері. |
Консультациялық |
1,5 класс әке-аналары |
Қараша |
Жиналыс |
Педагог-психологтар, әлеуметтік педагог. |
Хаттама |
28 |
Кинезиологиялық жаттығулар |
Дамыту(коррекциялық). |
11 кл |
Қараша |
Жаттығу |
Педагог-психологтар |
Хаттама |
29 |
«Стоп буллинг» |
Психологиялық-педагогикалық ағарту,консультациялық. |
Педагогтар |
Қараша |
Отырыс |
Психологиялық қызмет мамандары. |
Хаттама |
30 |
«Үйшік», «Моншақ» әдістемелері |
Диагностика |
2 класс |
Желтоқсан |
Проективті тест. |
Педагог-психологтар |
Хаттама |
31 |
«Жүйкелік-психологиялық күштенуден, қатаюдан арылу» |
Консультациялық |
5-11 кластар |
Желтоқсан |
Жаттығу |
Педагог-психологтар |
Хаттама |
32 |
«Отбасы социограммасы» |
Диагностика |
«Тәуекел» топтағы оқушылардың әке-аналары мен заңды өкілдері. |
Желтоқсан |
Тест |
Педагог-психологтар, әлеуметтік педагог. |
Хаттама |
33 |
Жасөспірімдік кезеңнің ерекшеліктері мен дағдарыстары |
Консультациялық |
класс жетекшілер |
Қаңтар |
Отырыс |
Педагог-психологтар, әлеуметтік педагог. |
Хаттама |
34 |
Қабылдау мен есте сақтау қабілетін дамытуға арналған жаттығулар |
Дамыту(коррекциялық). |
2,3 кластар |
Қаңтар |
Жаттығу |
Педагог-психолог |
Хаттама |
35 |
«Мен және менің ортам» әлеуметтік-психологиялық тренинг. |
Дамыту(коррекциялық). |
5,7 сынып |
Ақпан |
Тренинг |
Педагог-психологтар, әлеуметтік педагог. |
Хаттама |
36 |
Вейпке «жоқ» де: еркін тыныс ал! Әлеуметтік желіге жадынама салу. |
Психологиялық-педагогикалық ағарту, консультациялық. |
Оқушылар |
Ақпан |
Әлеуметтік желі |
Педагог-психологтар |
Анықтама |
37 |
Аутодеструктивті мінез-құлықты анықтау және алдын-алу шаралары. |
Психологиялық-педагогикалық ағарту. |
7-11 класс, педагогтар. |
Қыркүйек-Наурыз. |
Тақырыптық сабақтар |
Педагог психологтар, класс жетекшілер |
Хаттама |
38 |
«Аяқталмаған сөйлем» |
Диагностика |
7 кластар |
Сәуір |
Әдістеме |
Педагог психологтар, класс жетекшілер |
Хаттама |
39 |
Жасөспірімдермен ерте жүктілікке байланысты алдын-алу жұмыстары. |
Психологиялық-педагогикалық ағарту,консультациялық. |
6-11 кластар |
Сәуір |
Отырыс |
Педагог психологтар, класс жетекшілер |
Хаттама |
40 |
«Стресс саған қалай әсер етеді?» (Э.Ховард) |
Диагностика |
8-10 кластар |
Сәуір |
Тест |
Педагог психологтар, класс жетекшілер |
Хаттама |
41 |
«Күйзеліс және оның алдын-алу жолдары» |
Консультация |
9-11 кластар |
Сәуір |
Коучинг |
Педагог психологтар, класс жетекшілер |
Хаттама |
42 |
Өгей отбасында тәрбиеленушілердің отбасындағы әлеуметтік, психологиялық ахуалын анықтау . |
Диагностика |
Аталған санаттағы отбасылар |
Сәуір |
Отбасын зерттеу |
Әлеуметтік педагог, педагог психологтар, класс жетекшілер |
АКТ |
43 |
«Өмір-шексіз керуен» |
Психологиялық-педагогикалық ағарту |
11класс оқушылары |
Мамыр |
Тренинг |
Әлеуметтік педагог, педагог психологтар |
Хаттама |
44 |
Халықаралық отбасы күніне арналған іс-шара. |
Дамыту(коррекциялық). |
Барлық әке-аналар мен заңды өкілдер |
Мамыр |
Тренинг |
Психологиялық қызмет мамандары. |
Анықтама |
45 |
Білім беру процесіне қатысушыларды психологиялық қолдау. |
Консультациялық |
Педагогтар, ата-аналар, оқушылар. |
Қажет болған жағдайда |
МАК |
Педагог-психологтар |
Кеңес беру журналы |
46 |
«Тәуекел», «қатер» топтарына жататын білім алушыларды анықтау және тиісті жұмыстар жүргізу. |
Диагностика, дамыту, ағарту. |
1-11 сыныптар |
Қажеттілік туындағанда |
Проективті тест, сауалнама, тренинг, жаттығу |
Мобильді топ |
Анықтама, хаттама. |
47 |
Жасөспірімдердің қоғамға қарсы, аутоагрессивті, девиантты, тәуелділік және басқа да деструктивті мінез-құлықтың бастапқы белгілерін анықтау және алдын алу. Бiлiм беру ұйымдарында бiлiм алушыларды психологиялық-педагогикалық сүйемелдеу. |
Диагностика, Психологиялық-педагогикалық ағарту |
6-11 сыныптар |
Әр тоқсанда бір рет. |
Проективті тест, сауалнама, тренинг, жаттығу |
Педагог-психологтар, сынып жетекшілер |
Сынып сағаты |
48 |
Ерекше білім беруді қажет ететін оқушыларды педагогикалық-психологиялық әлеуметтік қолдау. |
Дамыту(коррекциялық), әдістемелік. |
ЕББҚЕО |
Өз алдына бөлек жоспар |
тренинг, жаттығу. |
Психологиялық қызмет мамандары |
Анықтама , хаттама |
49 |
Жасөспірімдер арасындағы келеңсіз жағдайлардың алдын-алу шаралары. (мектептегі буллинг, кибербуллинг, зорлық-зомбылық, жыныстық тиіспеушілік,ерте жүктілік) |
Барлық бағытта |
Оқушылар, мұғалімдер, ата-аналар. |
Жыл бойы (Өз алдына бөлек жоспар) |
Проективті тест, сауалнама, тренинг, жаттығу. |
Психологиялық қызмет мамандары. |
Анықтама, хаттама. |
50 |
Аутодеструктивті мінез-құлықты анықтау және алдын-алу шаралары. |
Барлық бағытта |
7-11 сыныптар, мұғалімдер мен ата-аналар. |
Жыл бойы (Өз алдына бөлек жоспар) |
Проективті тест, сауалнама, тренинг, жаттығу. |
Педагог-психологтар, сынып жетекшілер |
Хаттама. |
51 |
Психологиялық қызметтің жұмысы туралы жылдық есепті жасау |
Ұйымдастыру-әдістемелік жұмыс: есеп жазу |
Психологиялыққызметтің атқарған жұмыстары |
Мамыр |
жылдық талдамалық және статистикалық есеп |
Педагог-психологтер |
Сараптама (анализ) |
Ескерту: Оқу жылы барысында ағымдағы жағдайлар мен міндеттерге байланысты жоспарға қосымша жалғанады.
Психологиялық қызмет мамандары:
ДТІЖО Г.Ж. Байтөлекова
Әлеуметтік педагог: Б.А. Байдилдина
Педагог-психологтар: Г.О. Сарсенова А. А. Аханова